Понеділок, 06.05.2024, 16:11
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Наш сайт

Меню сайту
Перекладач
Форма входу
Один из возможных вариантов HTML формы
Логин:

Пароль:

Запомнить
free counters тест скорости интернета Методсовет Форум Профобразование Каталог
 сайтів України

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті [ Додати статтю ]

Використання міжпредметних зв'язків при вивченні інформатики
Використання міжпредметних зв’язків при вивченні інформатики у підготовці майбутніх залізничників
Коротун В.І.-викладач інформатики Жмеринського вищого професійного училища залізничного транспорту
Дидактичні принципи навчання:науковість навчання;системність навчання і його зв’язок із практикою;міцність засвоєння знань і всебічний розвиток пізнавальних здібностей учнів сприяють використанню між предметних зв’язків у викладанні предметів.Зв’язок між навчальними предметами є відображенням зв’язків між відповідними науками.Знання з різноманітних галузей тепер не ізольовані,вони починають приносити найбільшу користь при врахуванні зв’язку між науками.
При використанні між предметних зв’язків в учнів зростає зацікавленість до предметів,що вивчаються,активізується увага,розширюється кругозір.Використання між предметних зв’язків сприяє поглибленому вивченню теоретичного матеріалу,формуванню в учнів узагальнених наукових понять,допомагають учням використовувати набуті знання на практиці,сприяють виробленню уміння знаходити загальні закономірності при розгляді різних процесів,сприяють підвищенню ефективності навчального процесу.
При вивченні інформатики особливо сприятливі умови для використання між предметних зв’язків.
Мною розроблений збірник практичних завдань з курсу інформатики для учнів залізничних ПТНЗ згідно з чинними програмами МОНУ,що містить близько сотні вправ і задач як для самостійного розв’язування учнями,так і для використання їх для перевірочних робіт з тем „Основи алгоритмізації і програмування”, „Електронні таблиці EXCEL”.Зміст вправ і задач тісно пов’язаний із спеціальними і загально-технічними предметами ,що вивчаються учнями залізничних професій.У першій частині посібника наводяться теоретичні відомості по проведенню обчислень у програмі EXCEL,а також теоретичні відомості із складання алгоритмів і програм на мові Паскаль.
Приклади навчальних вправ та задач.

Організація руху на залізничному транспорті:

1.В одновимірний масив А розміром 20 елементів зведені часи заняття колії одним поїздом.Визначити максимальний час заняття колії.

2.Розрахункові потужності гальмівних позицій спускної частини гірки зведені в двовимірний массив розміром 10 х 10 елементів.Визначити максимальну розрахункову потужність гальмівних позицій.

3.В масиві А розміром 10 елементів знаходяться дані про розмір вагонообігу за добу між станціями без урахування нової лінії.В масиві В розміром 10 елементів знаходяться дані про вагонообіг за добу між станціями з урахуванням нової лінії.Визначити різницю між середніми розмірами вагонообігу за добу між станціями без урахування нової лінії і з урахуванням нової лінії.
Сучасні інформаційні технології доповнюють навчальний процес дуже важливим фактором-різноманітними джерелами навчальної інформації,що також дають великі можливості для використання між предметних зв’язків.Важлива роль тут належить темі „Інтернет”.Учням пропонуються такі завдання:створити власну веб-сторінку з обраної тематики,оформити дослідницьку роботу чи реферат,знайти гідні уваги сайти в Інтернеті з обраної тематики і дати їм оцінку.Учнями створені веб-сторінки на такі теми:розповіді про свої професії(помічника машиніста тепловозу та електровозу,кухаря,провідника пасажирського вагону ,бригадирів колії,оглядачів вагонів чергових по станції та ін.);славна історія нашого училища,якому ,до речі, уже виповнилося 87 років;до 65 –річчя Великої Перемоги;до 25 річчя трагедії Чорнобиля;про земляків-вінничан,які приймали участь у війні в Афганістані;дума про хліб;визначні постаті століття;народний календар;про Новий рік;місто моє -Жмеринка,Україна -наш дім;славетні земляки Вінничини ;свої власні веб - сторінки.Виконання таких робіт сприяє творчому розвитку особистості,реалізації індивідуального підходу в навчанні.
Багато можливостей для використання між предметних зв’язків надає алгоритмізація та складання програм на одній з мов програмування.При вивченні можливостей мови програмування ,велике значення мають завдання з написання контролюючих та навчальних програм з різних предметів.Учнями створені такі програми: з будови тепловозу 2ТЕЭ116Л,будови електровозу ВЛ80Т,охорони праці,будови колії,будови вагону,будови контактної електромережі,колійних машин та механізмів та інші.
Використання прикладних програмних засобів навчального призначення також надає неабиякі можливості для використання між предметних зв’язків на уроках.Систематичне використання міжпредметних зв’язків приводить до:підвищення продуктивності уроку;з’являються можливості організації проектної діяльності учнів під керівництвом викладача інформатики та викладачів інших предметів;знаходження спільної мови з учнями „далекими”, від інформатики;учні починають сприймати комп’ютер як універсальний інструмент для роботи в будь-якій діяльності.

Використана література:
1.Вагоны.Конструкция,теория и расчет.Под редакцией Шадура Л.А.,М., «Транспорт»,1980
2.Горшков Ю.И.Бондарев Н.А.Контактная сеть, М.,«Транспорт»,1988
3.Заглядимов Д.П.,Петров А.П.Сергеев Е.С.,Буянов В.А.,М., «Высшая школа»,1985.
4.Китаев В.Е.Электротехника с основами промышленной электроники,м., «Высшая школа»,1985
5.Основи ринкової економіки.За ред.В.М.Петюха,Київ,Урожай,1995.
6.Путевые машины.Под общей ред.Соломонова С.А.,М.,Транспорт,1985.
7.Фефелов А.М.Лукьянов Ю.Л.Железнодорожные станции,М.,Транспорт,1985.

Коротун Валентина Іванівна

Категорія: Мої статті | Додав: NADYA (30.06.2010)
Переглядів: 874 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]